Mit teszel idén, hogy több új ügyfelet szerezz mint tavaly?
Ez egy fontos kérdés, mégis azt látom, hogy sokan elhanyagolják.

Milyen problémákhoz vezet, ha egy cégvezető nem figyel az új vevők megszerzésre?

1) Megelégszik azzal, hogy a régi vevők újra meg újra vásárolnak. Ennek viszont az lesz a következménye, hogy évről-évre csökkennek az eredmények. Nem gyorsan, mindig csak egy kicsit. De amire észbe kap, addigra általában már túl késő.

2) Az új vevők megszerzésére irányuló kampányok hatékonyságát helytelenül összeméri a meglévő vevőknek szóló kampányokkal. Hozzá van szokva, hogy a meglévő vásárlókra célozva pl. 100 Ft-ért tud hozni egy vásárlást, és ugyanezt várja az új vevőkre célzó kampánytól is. Nem számol az ügyfélélettartam-értékkel.

Elmesélem ezzel kapcsolatban a kedvenc történetemet, ami az egyik ügyfelemnél zajlott le.

Egy könyvelő cégnél ültem a konzultáción. Egy új szolgáltatást akart bevezetni KATA-s egyéni vállalkozókra célozva. A lényeg az volt, hogy havi 5.000 Ft-ért megcsinálják a könyvelést. A következő párbeszéd zajlott le köztünk:

– Menyit vagy hajlandó fizetni egy új vevő megszerzésére?
– Erre az olcsó szolgáltatásra?! Maximum 1.000 Ft-ot.
– Mennyi ideig vagytok szerződésben egy céggel általában?
– Változó, de általában 1 és 4 év között. Úgy átlagosan mondjuk 2,5 év.
– Havi 5.000 Ft, az évi 60.000 Ft. 2,5 év alatt átlagosan 150.000 Ft bevételed lesz egy ügyfélből. Ezt figyelembe véve, ha hozok neked egy új ügyfelet, fizetsz érte 20.000 Ft-ot?
– Persze, simán.

Két kérdéssel eljutottunk 1.000 Ft-ról 20.000 Ft-ra, amit hajlandó kifizetni egy új ügyfél megszerzésére. A kampány sikeres volt, jóval több nyeresége lett belőle, mint amennyit hirdetésre költöttünk, és bőven 20.000 Ft alatt hoztunk vevőket.

Szóval a kérdésem feléd újra:
Mit teszel idén, hogy több új ügyfelet szerezz mint tavaly?

Bónusz kérdés:
Menyit vagy hajlandó fizetni egy új vevő megszerzésére?

Egy dolog biztos. Az online hirdetéseket nem hagyhatod ki a 2021-es tervedből.
Ha szükséged van a segítségemre, akkor kattints ide.

Vezetőként nem a Te feladatod, hogy érts a hirdetésekhez. De tudnod kell, hogy minden rendben van-e, és vissza kell szerezned a kontrollt felettük. Erre képes vagy, ha van hozzá szakértői segítséged, aki hajlandó elmagyarázni Neked, hogy mi történt, mit kell kijavítani, fejleszteni. Vezetőként fontos, hogy a kontroll nálad legyen. Hiszen Te is tudni akarod, hogy mi folyik a cégedben, mire költesz, és honnan jön a pénz.

Bányai Balázs
vevőszerzés specialista