Ezt fontold meg, mielőtt hirdetsz!
A Facebook-on a felhasználó éppen teljesen mást csinál, amikor találkozik a hirdetéseddel. Például nézegeti az ismerősei sztorijait, profilképeket, híreket, szakmai cikkeket, blogbejegyzéseket, és egyszer csak a te hirdetésed is megjelenik neki ezek között. Ebben az esetben a felhasználó nem keresett rá a termékeddel kapcsolatban semmire, hanem „netezgetett” és egyszer csak megjelent neki a hirdetésed. Ha releváns a célzásod és az üzeneted, akkor jó eséllyel rá fog kattintani a hirdetésedre, és vásárol.
Az Instagramra a többség szórakozási céllal, kép és videó nézegetési céllal megy. Ezért a hirdetésben szórakoztató tartalomra van szükség, vagy nagyon releváns célzásra, hogy tényleg érdekelje a témád. Ha jó a célzás akkor a felhasználó le fogja kattintani a hirdetésed, még akkor is ha éppen mást csinált, amikor megjelent neki a hirdetésed.
YouTube
A YouTube-on is az a helyzet, hogy a felhasználó éppen mást csinál, amikor megjelenik a hirdetésed. Például nincs is a monitor előtt, mert távolból zenét hallgat, vagy éppen filmet néz. A YouTube-on szinte minden helyzetre igaz, hogy a hirdetésed megzavarja a felhasználói élményt. Ezért itt még inkább figyelj arra, hogy megfelelően kezeld a helyzetet, és próbálj meg szórakoztatni a hirdetéseddel.
A LinkedIn hasonló, mint a Facebook, csak ezen a platformon egy szakmai közönség van jelen, akik szakmai tartalmakhoz vannak hozzászokva.
Google Keresési kampány
A Google Keresési kampánnyal azokat tudod elérni, akik konkrétan rákeresnek a termékedre, szolgálatatásodra, vagy azzal kapcsolatban valamilyen témára. A hirdetésed az érdeklődő által feltett kérdésre egy releváns választ ad. Az érdeklődőnek ott van a fókusza a témán, ezért sokkal nagyobb valószínűséggel kattintja le a hirdetésedet, és vásárol.
Google Display hirdetések
A Google Display hirdetések annyiban mások, hogy a felhasználó az interneten böngészik, cikket olvas, videót néz, repülőjegyet rendel stb., amikor egyszer csak megjelenik neki a hirdetésed. Nincs ott a figyelme, nincs ott a fókusza, nem ezzel foglalkozik éppen, hanem mást csinál, ezért sokkal alacsonyabb lesz az átkattintási arány. Viszont ha jó a célzás, akkor a hirdetésed működni fog.
Most, hogy már tudod, melyik csatorna mire való, azt tanácsolom, hogy mindet próbáld ki hirdetéssel, ha csak valamit nem tudsz már rögtön elvből kizárni. Teszteld le az összes csatornát, hogy megtudd nálad konkrétan mi működik.
A lehető legprofibb hirdetésekkel tesztelj, mert ha nem megfelelő a hirdetésed, akkor garantáltan nem fog működni az adott csatornán. De ebből nem az következik, hogy a csatorna rossz. Ezért fontos, hogy már az elején jó hirdetéssel próbáld ki, hogy hoz-e eredményt számodra az adott csatorna.
Ha szükséged van a hirdetések tesztelésében segítségre, akkor keress nyugodtan
Bányai Balázs
vevőszerzés specialista