Jelenleg az interneten közel 2 milliárd weboldal üzemel. Rövid fejszámolás után könnyen belátható, hogy milyen kicsi az esély arra, hogy rá találnak pont a te honlapodra.

Mit tudsz tenni azért, hogy a legfontosabb kereső szavakra a Te oldalad is ott legyen a Google első oldalán?

A SEO, magyarul a keresőoptimalizálás, az a folyamat, ami javítja a helyezésedet a kereső találati oldalán. Az emberek nagy része Google keresőt használ, ezért a SEO szakemberek is erre fókuszálnak, de tulajdonképpen az összes többi keresőben is javítani fogja a helyezésedet, nemcsak a Google-ben.

Miért fontos ez? Ha a felhasználók például a Google-ben rákeresnek a témádra, akkor a több százezer találat közül a nagy részük csak az első 10 találatot fogja megnézni.

A SEO abban segít, hogy a több százezres találati listán egyre előrébb kerülj a weboldaladdal, fent legyél legalább az első találati oldalon, vagy az ingyenes találatok között az első helyen legyél.

Ha első vagy az ingyenes találatok között, még akkor is előtted van négy fizetős hirdetés, tehát összességében ötödik helyen vagy a találati oldalon.

Mit nyersz a SEO-val?

  • több honlap látogató
  • nagyobb márkaismertség
  • könnyen tudsz új ügyfeleket szerezni
  • hatékonyan tudod növelni a bevételeidet
  • csökkenteni tudod a konverziós költségeidet

Juss el sok emberhez hirdetés nélkül!

Röviden a lényeg, hogy ha a SEO beállításaid rendben vannak, akkor sok emberhez el tudsz jutni hirdetés nélkül, látogatott lesz a honlapod, és egy minőségi látogatói bázisod lesz.

Sok szempont befolyásolja, hogy jó helyezést érj el a Google keresőben, ezek közül például az egyik, hogy az oldaladon folyamatosan új és értékes tartalom jelenjen meg.

A folyamatos tartalomkészítés viszont nem könnyű feladat, ráadásul a kereső optimalizálás szabályainak is meg kell felelnie a szövegnek.

A keresőoptimalizálás három fő része

  1. Az első a technikai rész, avagy hogy a saját weboldalad programozás oldalról és technikai szempontból rendben legyen a kereső optimalizálás szabályai szerint.
  2. A második rész az, hogy milyen szövegeket és kulcsszavakat használsz a weboldaladon (On-Site SEO).
  3. A harmadik rész a weboldalon kívüli SEO jelek, amik megerősítik a kereső robotokat abban, hogy az oldal hiteles, és érdemes arra, hogy jó helyezéseket érjen el. (Off-Site SEO). A linképítés, avagy:
  • más weboldalak hogyan hivatkoznak a te weboldaladra,
  • hány link mutat rád,
  • a rád mutató linkek milyen minőségű weboldalakon és szövegkörnyezetben vannak.

Ha ezt a három területet rendbe rakod, akkor garantáltan javulni fog a helyezésed a keresőben. Ez egy folyamatos munka, amit ráadásul a versenytársaid is jó eséllyel csinálnak, tehát nem elég jól csinálnod, hanem jobban kell csinálnod, mint a konkurenciád!

Egy nélkülözhetetlen eszköz a keresőoptimalizálásban

A Search Console minden fontos információt megmutat arról, hogy a Google keresőben milyen kulcsszavakra jelent meg a honlapod.

Így kulcsszavankénti bontásban látod, hogy

  • milyen volt az átlagos pozíciód,
  • hány megjelenésed volt,
  • hányan kattintottak a honlapodra és
  • a rendszer kiszámolja az átkattintási arányt.

Például:
Meg tudod nézni, hogy a cégnevedre 1000-szer kerestek rá az elmúlt hónapban, 600-an rákattintottak a honlapodra, tehát az átkattintási arány 60% és az átlagos pozíciód 1,0. Ez azt jelenti, hogy mindig az első helyen volt a honlapod, amikor valaki konkrétan a céged nevére keresett rá.

A Search Console használata nélkülözhetetlen bármilyen keresőoptimalizálási folyamat előtt és alatt.

A legjobb tippem keresőoptimalizálás szempontból!

Nézd meg, hogy jelenleg milyenek a helyezéseid a Google keresőben és hogy a különböző kulcsszavakra hányszor jelensz meg és milyen a jelenlegi átlagos helyezésed.

A keresőoptimalizálási munka során azokra a kulcsszavakra fókuszálj, amikre igaz a következő három feltétel:

  • sokan keresik,
  • üzletileg fontos számodra,
  • jelenleg rossz rá a helyezésed.

Ha egy kulcsszóra jelenleg nem jó a helyezésed, akkor egy SEO szakembernek fél év munkájába is telhet, hogy ez javuljon, vagy akár még több időbe. Minél rosszabb helyen vagy a találati listán, annál több időbe fog telni, hogy felkerülj az első találati oldalra.

Itt olyan trükkök is számítanak, hogy ezek a kulcsszavak

  • megjelennek-e címsorokban, linkekben, képleírásokban,
  • hol jelennek meg a bekezdéseken belül,
  • és milyen arányban fordulnak elő a szövegben stb.

A legfontosabb különbség a SEO és a hirdetések között

Mivel profi szakemberre lesz szükséged, ezért a SEO közel sem ingyenes, mint ahogy ezt sokan állítják. A SEO egy folyamatos havi befektetés, ami közép és hosszútávon fog eredményeket hozni.

Ezzel szemben a hirdetések azonnal az első négy hely valamelyikére juttathatnak a találati oldalon. Ezzel rögtön megelőzhetsz mindenkit, aki éveket dolgozott azon, hogy a SEO-ja jó legyen.

Tartsd egyensúlyban a céged vevőszerzését!

Azt tanácsolom, hogy legyen profi hirdetési szakembered és SEO szakembered is.
A hirdetéssel képes leszel azonnal vevőket szerezni, a SEO-val pedig befektetsz azért, hogy hosszútávon is egyre több vevőd legyen. Önmagában egyik eszköz sem elég!

Bányai Balázs
vevőszerzés specialista

Ha a hirdetésekben van szükséged segítségre, akkor kattints a linkre.

Megnézem a hirdetési fiók kezelés ajánlatot >>>

Ha a SEO-ban van szükséged segítségre, akkor kattints a linkre.

Megnézem a keresőopimalizálási ajánlatot >>>